twitter

Twitter ist etwas was man für verrückt, unnötig und überflüssig hält - bis man es selbst ausprobiert. Golfer wissen, wovon ich schreibe. Oder wie Steffen Büffel zwitschert:

Ein Tweet sagt mehr als 140 Zeichen

Das hochfrequente Echtzeitmedium besticht, bei entsprechenden Abonnements, durch einen feinjustierbaren Humanfilter und technisch durch offene Schnittstellen, die unterschiedlichste MashUps erlauben. Von Tweets rund um meinen geografischen Standpunkt über frei programmierbaren Trendcharts, Twitter-Interviews, realtime Suchmaschinen bis hin zu erstaunlichen Fantasie-Animationen. Wie zum Beispiel hier, das Stimmungsbarometer via Twitter an einem ganz normalen Tag in den USA:



Web 2.0 Namensgeber Tim O´Reilly über seine Gründe und warum er Twitter liebt:

„A lot of my job is, as we say, “redistributing the future” - following interesting people, and passing on what I learn to others. And twitter is an awesome tool for doing just that. Twitter has grown up to become a critical business tool, ideal for following the latest news, tracking the ideas and whereabouts of people who will shape the future of technology, and sharing my own thoughts and attention stream.

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Twitter works like people do

Twitter works like people do. If I’m interested in someone, I don’t have to ask their permission to follow them. I don’t have to ask if they will be my friend: that is something that evolves naturally over time. If you’re a public figure like I am, the metaphor of mutual “friending” is truly broken. I get tens of thousands of friend requests from people I don’t know. Accepting would make it impossible for me to use a social tool to keep in touch with my real friends. Friend groups don’t really help.

I don’t know who first used the term “ambient intimacy” but it’s a great description of what begins to happen on Twitter. I know not just what people are thinking about or reading, but enough about what they are doing that our relationship deepens, just like real-world friendships ,,, weiter